Szef niejednej firmy myśli sobie: "Tak bardzo bym chciał, aby moi pracownicy bardziej przykładali się do swojej pracy. Dlaczego nie angażują się, aby zaspokoić potrzeby klienta? Oj... Gdybym znał osobę, która by z nimi porozmawiała, wytłumaczyła im o co chodzi w sprzedaży".
Szef niejednej firmy myśli sobie: "Tak bardzo bym chciał, aby moi pracownicy bardziej przykładali się do swojej pracy. Dlaczego nie angażują się, aby zaspokoić potrzeby klienta? Oj... Gdybym znał osobę, która by z nimi porozmawiała, wytłumaczyła im o co chodzi w sprzedaży".
Obsługa klienta jest niezmiernie ważna!
1 Klient zwraca uwagę, jak jest obsługiwany. 2 Polacy powracają do sklepów, w których czuli się dobrze. 3 Pracownik w głównej mierze odpowiada za finalizację sprzedaży.
Być może jestem rozwiązaniem na Twoje problemy. Jeśli zależy Ci na polepszeniu relacji między pracownikami, a klientem to mogę Ci pomóc. To właśnie klient przynosi pieniądze, a pracownik powinien o niego zadbać. Nie może w tym momencie przeklinać, zbywająco odpowiadać lub odwracać się do klienta plecami. Nie takiego zachowania oczekuje się od obsługi. Zastanów się teraz, czy warto by było zainwestować w przeszkolenie własnego personelu. Jeśli pracownik zniechęci swoją osobą nabywcę Twojego produktu (powiedzmy, że sprzedajesz buty), stracisz od 50 do 300 zł. Przeszkolenie pracownika to 200 zł brutto. Jak to się kalkuluje? Jeśli Twój pracownik zniechęci choć jednego poważnego klienta, który chciał u Ciebie kupić buty za 500 zł, to właśnie przepadła szansa na "darmowe" przeszkolenie pracownika. A takich sytuacji w ciągu miesiąca możesz mieć dziesiątki.
200 zł
TYLE PŁACISZ
Cena za przeszkolenie pracownika
1400 zł
TYLE TRACISZ
Możliwa strata finansowa, jeśli nie przeszkolisz pracownika
BYĆ MOŻE:
- Nie masz pojęcia jak rozmawiać ze swoimi pracownikami o ich zadaniach.
- Potrzebujesz pomocy osoby z zewnątrz, która powie Twoim podwładnym jak zachowywać się przy kliencie.
- Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do Twoich produktów.
CHCESZ:
- Nauczyć pracowników obsługi.
- Zwiększyć obroty w firmie.
- Zmienić wizerunek swojej firmy.
ZOBACZ SZCZEGÓŁOWY PLAN SZKOLENIA
- Potrzeby klienta
- Czego klient oczekuje? Satysfakcja = Oczekiwanie - Doświadczenie
- Klient oczekuje jak najwięcej, za jak najmniej
- Polecenie produktu klientowi
- Nie ma danego produktu - co robić?
- Strategia WIN-WIN
- Rola komunikacji werbalnej i zachowań niewerbalnych w kontakcie z klientem
- Zadbaj o pozytywny klimat rozmowy - unikanie zwrotów niepożądanych
- Metoda rozpoznawania potrzeb i oczekiwań klientów - klient jak "góra lodowa"
- Aktywne słuchanie dzięki niemu zaoszczędzisz czas i dowartościujesz klienta
- Odpowiedzialność za komunikat. Klient nie chce zrozumieć, tylko chce być zrozumianym
- Otwarta postawa do klienta
- Podstawy Savoir Vivre
- Higiena
- Ubiór i akcesoria
- Słownictwo
- Postawa ciała
- Jedzenie / Obgryzanie paznokci
- Kontakt wzrokowy
- Wyraźne mówienie
- Gdy klient ma i nie ma racji
- Sprawdzone techniki reagowania na zastrzeżenia - bumerang, sprostowanie itp. Język korzyści i słowa perswazyjne
CO ZYSKASZ?
Wdrożysz
- Strategię komunikacji między Tobą, pracownikami, a klientami
- Modele psychologiczne wspomagające sprzedaż i satysfakcję konsumentów
Zwiększysz
- Ilość sprzedanych produktów
- Efektywność pracowników i tempo firmy
- Społeczność lojalnych klientów
Otrzymasz
- Narzędzia do zarządzania pracownikami
- Wiedzę dla siebie i pomocników
- Gotowy sposób na zwiększenie zysków